Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Carisma 1,9 DiD nie bangla .


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

na wstepie chcialbym sie przywitac z Wami, szkoda tylko ze w takich okolicznosciach jakie akurat zaszly .

tak wiec zeby nie bylo ,ze jestem nowy , i nie sprawdzilem tematow itp, to moze zaczne od tego, ze jestem z forum mitsumaniakow ( www.mitsumaniaki..com ) . i niestety mam problem z Mitsubishi Carisma 1,9 DiD ( 01' 102 KM - jak wiadomo silnik od Renowki )

 

sprawdzilem juz m.in te tematy :

 

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=4130&...ghlight=turbina

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=3413&...ghlight=turbina

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=2528&...ghlight=turbina

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=1170&...ghlight=turbina

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=521&a...ghlight=turbina

 

lecz nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie . tak wiec sprawa opiera sie na tym ,ze podczas kupna auta ( bylo to 4 miesiace temu ) auto ciagnelo juz o 1700-1800 obr/min ,az do ponad 3 tysi . wszystko bylo pieknie itp, przez 4 miesiace przejechalem nia prawie 20 tys km i wszystko bylo cacy, do pewnego momentu, a wiec od jakiegos czasu zauwazylem, ze Cari nie chce isc, i ze kopa dostaje odpiero od 3500 do 3800 obr/min, nie czuc ze tubro sie wlacza, zadne bledy silnika nie wystepowaly, wszystko do wczoraj . zapalila mi sie kontrolka silnika ( ktora swieci sie juz caly czas ) , auto przeszlo w stan awaryjny ( tzn kreci sie tylko do 3,5 tys krpm i jedzie max 130 ).

teraz co moze byc przyczyna ?

czy tak jak w silnikach TDi , w renowkach tez padaja przeplywomierze ? czy moze bardziej turbo ? ( jaki jest oznaczenie tego Garetta ? ), ile mniej wiecej moze kosztawac regenaracja(chociaz slyszalem ,ze nie poleca sie regeneracji ) /nowe turbo .

auto nie dymi ( co by bylo sluszne przy padnietej turbawce ) , poprostu jest strasznie zamulone , tankowane tylko i wylacznie na orlenie , ciagle na tej samej stacji.

co w tych silnikach renowek jeszcze pada ?

 

auto jutro jedzie zapisac sie na komputer ( nie wiadomo czy od razu zalapie sie na sprawdzenie bledu komputerem, czy dopiero za kilka dni )

 

 

pozdrawiam i z gory dziekuje za kazda pomocna odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najczeciej z turbinami problem jest gdy puszczają duzo oleju i silnik zaczyna go spalac kopcąc. Jezeli to jest silnik od Renault to turbina sie nie włącza, ona pracuje caly czas od najniższych obrotów. Natomiast zeby sie turbina nie przekręciła, ratuje ja zawor waste-gate.

 

1) sprawdz czy nie jest zaciety EGR

2) Przepływomierze oczywiście sie psuja, wyjdzie na Examinerze. Sprobuj go odlaczyc, jak bedzie uszkodzony to istnieje prawdopodobieństwo ze na defaultowych parametrach moze silnik lepiej sie zbierac, a po zakupie nowego to juz rewwelacja.

 

ale ja bym jednak stawial na przyspieszacz kata wtrysku, wydaje mi sie ze powinno to wyjść podczas jazdy. Rożnica do 3 stopni pomiędzy sygnałem zadanym przez ECU a ustalonym przez przyspieszacz nie jest traktowana jako błąd, wiec musisz z mechanikiem dokładnie sie przygladac jakie wartosci sa aktualnie ustawione a jakie oczekiwane podopowiadane przez CLIP.

 

ps. TDCI to nie megane, takie oznaczenia silikow ma ford. Renault to DTI, DCI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!